روز جهانی پسر در ۱۴۰۳ چه روزی است؟ | ماجرای روز جهانی پسر چیست؟

روز جهانی پسر در ۱۴۰۳ چه روزی است؟ | ماجرای روز جهانی پسر چیست؟
روز جهانی پسر عنوان نسبتاً تازه‌ای در تقویم جهانی است. در این پست به تاریخ دقیق روز جهانی پسر در سال ۱۴۰۳ کی و چه روزی است می‌پردازیم.
کد خبر: ۲۰۵۸۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹

انتخاب روز جهانی پسر با هدف بهبود وضعیت سلامت روحی، روانی و تربیتی پسران در خانواده و جامعه است. همچنین فرصتی است برای وقت گذراندن بیشتر با فرزندان یا نوه‌های پسر و شناخت هر چه بیشتر اهداف و خواسته‌های آنها. این روز در سال‌های اخیر در برخی کشور‌های آمریکای شمالی، هند، کارائیب و کشور‌های آفریقایی مورد توجه قرار گرفته است. توجه به روز جهانی پسر در سال ۱۴۰۳ می‌تواند شروعی برای اتفاقات خوب در این خصوص باشد.

تاریخ روز جهانی پسر در تقویم ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جهانی پسر سال ۱۴۰۳ در تقویم شمسی مصادف است با:

پنج شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جهانی پسر سال ۱۴۰۳ در تقویم میلادی مصادف است با:

۱۶ می ۲۰۲۴

تاریخ دقیق روز جهانی پسر سال ۱۴۰۳ در تقویم قمری مصادف است با:

 ٧ ذوالقعده ١٤٤٥

پیشینه روز جهانی پسر

روز جهانی کودک پسر یا روز جهانی کودک پسر یک جشن نسبتاً جدید است که از چهار سال پیش در سال ۲۰۱۸ آغاز شد. تاریخ روز جهانی کودک پسر هر سال ۱۶ می‌است.

برخی از ما می‌دانیم که از سال ۲۰۱۲، سازمان ملل متحد ۱۱ اکتبر را به عنوان «روز جهانی دختر بچه» نامگذاری کرده است. این مراسم که هر ساله در ۱۱ اکتبر برگزار می‌شود، با هدف افزایش آگاهی در مورد چالش‌های پیش روی دختران و ارتقای توانمندسازی دختران است؛ و در حالی که سال‌ها روز جهانی دختر بچه را گرمیداشته می‌شد، در سال‌های اخیر نیز روز جهانی پسر انتخاب شده است که مربوط به پسر بچه‌ها می‌باشد.

روز جهانی پسر در ۱۴۰۳ چه روزی است؟ | ماجرای روز جهانی پسر چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، این روز برای محافظت از پسران در برابر تأثیرات مضر اجتماعی است. این روز همانند «کودک دختر را نجات دهید» بر روی «کودک پسر را نجات دهید» از تأثیرات آسیب پذیر و منفی در جامعه تمرکز دارد. این روز توسط بنیانگذار روز جهانی مرد، دکتر جروم تلوکسینگ، که همچنین یک نویسنده پرکار و رهبر تفکر مسائل جنسیتی است، آغاز شد.

در حالی که تمایل به تاکید بر وضعیت اسفبار دختران و زنان جوان وجود دارد، نباید مشکلات پسران جوان را فراموش کرد و یا نادیده گرفت. زندگی برای کودکان گرفتار در چرخه فقر مطلق برای پسران به همان اندازه که برای دختران، غم انگیز است. چه در محله‌های فقیر نشین و چه در فرهنگ‌های مرفه‌تر، پسران جوان اغلب فاقد الگو‌های مناسب و راهنمایی لازم برای تبدیل شدن به مردانی با صداقت و هدف هستند.

هدف از انتخاب روز جهانی پسر چیست؟

وقتی می‌نویسم، ما باید پسر بچه را نجات دهیم، جای بحث کمی وجود دارد.

ما باید از کودک پسر در برابر تأثیرات مضر جامعه محافظت کنیم. برای نجات فرزندان پسر نیاز فوری به تمرکز بر خانه و مدرسه وجود دارد. پسر بچه در یک محیط اجتماعی متلاطم زندگی می‌کند که او را در برابر انبوهی از نیرو‌های منفی آسیب پذیر می‌کند. اگر کودک پسر مورد بی توجهی قرار گیرد یا با رژیم غذایی حاوی نفرت و خشونت تغذیه شود، بدیهی است که او تبدیل به نوجوانی می‌شود که گمراه و گیج است؛ و گذار حیاتی بعدی به مردانگی دشوارتر خواهد بود.

وب سایت روز پسران هشدار می‌دهد که پسران و به طور پیش فرض، جوامع ما امروز و در آینده با چالش‌های بزرگی روبرو هستند که باید به آنها رسیدگی شود. تحقیقات فعلی به ما می‌گوید که پسران:

۵ برابر بیشتر احتمال دارد که در بازداشت نوجوانان قرار بگیرند و ۸۵ درصد از پسران بازداشت شده بدون حضور پدر در زندگی خود بزرگ شده اند.
وارویک مارش، بنیانگذار بنیاد پدر و شریک همکاری با دکتر تلوکسینگ برای ترویج روز جهانی پسر، افزود که “در سرتاسر جهان، پسران ۵۰ درصد کمتر از دختران به استاندارد‌های مهارت پایه در خواندن، ریاضیات و علوم دست پیدا می‌کنند. ” او هدف ساده روز جهانی پسر را کمک به هر پسری برای تبدیل شدن به یک مرد شرافتمند و درستکار عنوان کرد تا بتواند کمکی حیاتی به خانواده، جامعه، ملت خود و جهان داشته باشد.

سخن آخر

در این پسر از سلام دنیا به تاریخ دقیق روز جهانی پسر در سال ۱۴۰۳ کی و چه روزی است پرداختیم. همچنین به اهمیت اختصاص یک روز مشخص به عنوان روز جهانی پسر اشاره کردم. تقریباً نیمی از هر جامعه‌ای را زنان و نیم دیگر آن را مردان تشکیل می‌دهند. این مردان همان پسر بچه‌های کوچکی هستند که اغلب مورد غفلت قرار می‌گیرند. امید است با افزایش آگاهی از اهمیت ارتقاء رشد و پرورش آنها در جهت اعتلای کلی جامعه قدم‌های اساسی برداشته شود.

منبع: آلامتو

tags # تقویم
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون